Geen producten (0)

Onze verzendmogelijkheden: 

Deze kosten bevatten verzend- & handelingskosten

 


O.a de duurdere grondstoffen en brandstof zet ons normale leven behoorlijk op z'n kop.


Hierdoor werden wij gedwongen een prijsverhoging door te voeren, in product- en verzendkosten.
Bij het verwerken van online-bestellingen, doen wij uiteraard ons uiterste best om de order zo snel mogelijk te verwerken.
Echter lopen wij ook tegen leveringsproblemen van onze leveranciers en fabricanten aan.
Hierdoor kan er helaas soms vertraging ontstaan.
Wij blijven hierom een beroep doen op uw geduld en begrip.
Uiteraard kunt u ons altijd contacten over de status van uw bestelling.


Belangrijk !

  • WOTEX IS GEHEEL NIET VERANTWOORDELIJK VOOR DE DOOR U DOORGEGEVEN INFORMATIE, CONTROLEER DAAROM GOED UW PERSOONLIJKE GEGEVENS (ÉN BESTELLING) VOORDAT U DE BESTELLING AFROND.
    Indien u foutieve informatie heeft verstrekt, worden extra kosten door de vervoerder in rekening gebracht.
    Deze kosten zullen geheel op u verhaald worden. (=weigerings-+ retour- + nieuwe verzendkosten)
  • U bent er zelf verantwoordelijk voor dat u het pakket in ontvangst neemt/ophaalt binnen aangegeven periode van het service punt.
    Als uw zending bij ons retour komt (omdat u het pakket weigert, u niet aanwezig was of het niet heeft afgehaald van het service punt),
    worden extra kosten door de vervoerder in rekening gebracht.
    Deze kosten zullen geheel op u verhaald worden. (=weigerings- + retour- + nieuwe verzendkosten)

Voor de uitgebreide algemene voorwaarden zie verderop deze pagina.


Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten ?

Wij streven er naar uw bestelling zo snel mogelijk te verzenden.
Binnen 2-5 werkdagen zal u het pakket ontvangen.
Indien dit niet gaat lukken (bijvoorbeeld doordat een produkt tijdelijk niet voorradig is),
wordt u hierover zo spoedig mogelijk in kennis gesteld.

TIP ! Houd rekening met de openingstijden van onze fysieke winkel.

U kunt uiteraard altijd navraag doen over een produkt/bestelling


 

Bestellen ? Wat zijn de verzendkosten & retourneermogelijkheden van mijn bestelling ?

Zendingen binnen Nederland;

De verzendkosten + handelingskosten van bestellingen binnen Nederland zijn €7,50 per bestelling. €8,50 wanneer het aankoopbedrag lager is dan
€ 10,00

*Let op ! Prijzen zijn gebaseerd op basis van standaard pakket.
Voor pakketten met maten en gewicht buiten deze voorwaarde, worden er extra kosten berekend (transport dienst) 
Hierover wordt contact met u opgenomen, indien noodzakelijk.

Wij verzenden via DPD
Indien voorradig; 2-5 werkdagen


Wij verzenden ook naar het buitenland:

De verzendkosten + handelingskosten voor een standaard pakket;
BE                   € 9,99  per bestelling
DE                  
€ 9,99  per bestelling
€ 10,99 wanneer het aankoopbedrag minder is dan € 10.00

Staat uw land er niet tussen ? Neem contact met ons op of kies het betreffende land in de winkelwagen

*Let op ! Prijzen zijn gebaseerd op basis van standaard pakket.
Voor pakketten met maten en gewicht buiten deze voorwaarde, worden er extra kosten berekend (transport dienst) 
Hierover wordt contact met u opgenomen, indien noodzakelijk.

Wij verzenden via DPD
Indien voorradig; 2-5 werkdagen


Retournering / bedenktijd;

U heeft het recht artikelen tot 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden te annuleren. Dit geldt voor zowel de webwinkel als de fysieke winkel.
Wel dient u dan de factuur/verkoopbon te overleggen/mee te sturen.
Voor artikelen die u heeft aangeschaft via onze webwinkel heeft u na een tijdige annulering nogmaals 14 dagen de tijd om uw product te retourneren.
U krijgt het aankoopbedrag (incl. eventuele verzendkosten) gecrediteerd, nadat wij de artikelen retour hebben ontvangen.
De artikelen dienen dan niet beschadigd of gebruikt te zijn.
LET OP ! De verzendkosten voor het retourneren zijn voor uw eigen rekening.
Het verzendrisico ligt bij u vanaf het moment dat u de producten heeft ontvangen.
Indien een retourzending onverhoopt te laat of niet bij ons aankomt, is Wotex niet aansprakelijk voor vertraging, schade of verlies van uw zending.
Wenst u dit risico uit te sluiten, verstuur uw zending dan aangetekend, dit voorkomt onnodige discussies tussen ons, vervoerder en u.
Bewaar hierbij altijd het bewijs van retournering goed, mocht er iets mis gaan kan er aan de hand van dit bewijs uitgezocht worden waar het pakje is gebleven.
Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het produkt (mits de goederen niet gebruikt, geopend, geknipt of verwerkt zijn) met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan Wotex geretourneerd worden.

Sommige producten worden speciaal voor u op maat gemaakt, geknipt of besteld.
Hierdoor is dit een maat-product en niet te retourneren (herroepingsrecht is uitgesloten).


Let op ! Het retourneren van zendingen kan uitsluitend nadat u hierover contact met ons hebt gehad via email, telefoon of contactfomulier.

 

Betaald met Riverty (voorheen AfterPay) ? Let op ! Gehele financiele afhandeling gaat via Riverty, ook bij retournering
(hierdoor kan teruggave geld vertragen)


Ruilen:

Indien u een product wenst te ruilen, kan dit in sommige gevallen ook.
Mits de goederen niet gebruikt, geopend, geknipt of verwerkt zijn.
En met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan Wotex geretourneerd word.
Sommige producten worden speciaal voor u op maat gemaakt, geknipt of besteld.
Hierdoor is dit een maat-product en niet te ruilen (herroepingsrecht is uitgesloten).
Om te kunnen ruilen kunt u binnen 14 dagen na ontvangst contact met ons opnemen via email, telefoon of contactfomulier.
LET OP !
De kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening.
Het verzendrisico ligt bij u vanaf het moment dat u de producten heeft ontvangen.
Indien een retourzending onverhoopt te laat of niet bij ons aankomt, is Wotex niet aansprakelijk voor vertraging, schade of verlies van uw zending.
Wenst u dit risico uit te sluiten, verstuur uw zending dan aangetekend, dit voorkomt onnodige discussies tussen ons, vervoerder en u.
Bewaar hierbij altijd het bewijs van retournering goed, mocht er iets mis gaan kan er aan de hand van dit bewijs uitgezocht worden waar het pakje is gebleven.
LET OP !   Het retourneren van zendingen kan uitsluitend nadat u hierover contact met ons hebt gehad.

Betaald met Riverty ? Let op !   Gehele financiele afhandeling gaat via Riverty, ook bij ruilen (hierdoor kan teruggave geld vertragen)


Alle wettelijke bepalingen kunt u hier nalezen
Heeft u met Paypal betaald ? Lees hier hoe u ook de retourverzendkosten vergoed kunt krijgen !


Wist u dat :

Bestelde artikelen zijn ook tijdens openingstijden, op te halen of te retourneren in onze winkel aan de Gedempte Nieuwesloot 17 in Alkmaar.
Hiervoor worden geen kosten in rekening gebracht.
 

Hoe kan ik mijn bestelling betalen ?

De bestelling is te betalen via Ideal, overschrijving, Riverty, Paypal, MisterCash, of Sofort banking .
Onze bankgegevens zijn:
IBAN    NL19 INGB 06 5106 1156
Swift (BIC)   ING BN L2A 


Hulp bij het plaatsen van een bestelling ?

Bij metrage afhankelijke bestellingen blijkt dat er wel eens verwarring ontstaat.
Hier vindt u extra informatie


Hoe werkt Riverty ?

Riverty NL (voorheen AfterPay):

Riverty voert voor Wotex het volledige achteraf betaalproces uit.
Dit betekent dat u een betaaloverzicht van Riverty via de Riverty app of website kunt inzien en betalen, met de Riverty App regelt u dit veilig en heel eenvoudig op uw smartphone.
Via de online omgeving Mijn Riverty kunt u uw betaaloverzichten inzien en betalen vanaf uw computer of tablet.
Riverty houdt u op de hoogte via push notificatie & e-mail wanneer er een betaaloverzicht voor u klaar staat.
U kunt bij wotex betalen met een digitale factuur tot een bedrag van € 250,-.
Ter goedkeuring van uw verzoek om te betalen met digitale factuur voert Riverty een gegevenscontrole uit.
Riverty hanteert een strikt privacy beleid zoals omschreven in haar privacy statement.
Mocht onverhoopt uw verzoek tot betaling met digitale factuur niet geautoriseerd worden, dan kunt u natuurlijk het aan te kopen product betalen met een andere betaalmethode.
U kunt bij vragen altijd contact met Riverty opnemen.
Voor meer informatie verwijzen wij u naar het consumentendeel van de Riverty website

! Let op !   Gehele financiele afhandeling gaat via Riverty, ook bij retourneringen (hierdoor kan teruggave geld vertragen).

Riverty België (voorheen AfterPay):
Met een digitale acceptgiro uw online bestelling betalen, via Riverty.
Riverty voert voor Wotex het volledige achteraf betaalproces uit. 
Dit betekent dat u uw betaaloverzicht van Riverty via de online omgeving Mijn Riverty inzien en betalen.
Riverty houdt u daarmaast op de hoogte via e-mail wanneer er een betaaloverzicht klaar staat.
Ter goedkeuring van uw verzoek om te betalen met digitale factuur voert Riverty een gegevenscontrole uit.
Riverty hanteert een strikt privacy beleid zoals omschreven in haar privacy statement.
Mocht onverhoopt uw verzoek tot betaling met digitale factuur niet geautoriseerd worden, dan kunt u natuurlijk het aan te kopen product betalen met een andere betaalmethode.
U kunt bij vragen altijd contact met Riverty opnemen.
Voor meer informatie verwijzen wij u naar het consumentendeel van de Riverty website

 

 wotex & afterpay

Algemene woorwaarden Wotex uitgebreid.

Algemene voorwaarden Webwinkel

Inleiding

Hieronder vindt u onze Algemene Voorwaarden. Deze zijn steeds van toepassing als u gebruik maakt van of een bestelling plaatst via onze Website. De Algemene Voorwaarden bevat belangrijke informatie voor u als koper. Lees deze daarom goed door. Wij raden u verder aan deze voorwaarden op te slaan of af te drukken, zodat u ze op een later moment nog eens kunt teruglezen.

  • Artikel 1. Definities
    • 1. Wotex: gevestigd te Alkmaar en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder registratienummer 37023748 handelend onder de naam Wotex.
    • 2. Website: de website van Wotex, te raadplegen via www.wotexmeubelstoffen.nl en alle bijbehorende subdomeinen.
    • 3. Klant: de klant die al dan niet handelend in uitoefening van beroep of bedrijf een Overeenkomst aangaat met Wotex en/of zich geregistreerd heeft op de Website.
    • 4. Overeenkomst: iedere afspraak of overeenkomst tussen Wotex en Klant, van welke overeenkomst de Algemene Voorwaarden integraal onderdeel uitmaken.
    • 5. Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden.
  • Artikel 2. Toepasselijkheid Algemene Voorwaarden
    • 1. Op alle aanbiedingen, Overeenkomsten en leveringen van Wotex zijn de Algemene Voorwaarden van toepassing, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen.
    • 2. Indien Klant in zijn opdracht, bevestiging of mededeling inhoudende aanvaarding bepalingen of voorwaarden opneemt die afwijken van, of niet voorkomen in de Algemene Voorwaarden, zijn deze voor Wotex slechts bindend, indien en voor zover deze door Wotex uitdrukkelijk schriftelijk zijn aanvaard.
    • 3. Voor het geval dat naast deze Algemene Voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, zijn die voorwaarden ook van toepassing, maar kan Klant zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
  • Artikel 3. Prijzen en informatie
    • 1. Alle op de Website en in andere van Wotex afkomstige materialen vermelde prijzen zijn inclusief btw en, tenzij op de Website anders vermeld, andere heffingen welke van overheidswege worden opgelegd.
    • 2. De verzendkosten: De actuele kosten kunnen op de Website worden terug gevonden. Daarnaast zullen deze kosten in het bestelproces worden weergegeven.
    • 3. De inhoud van de Website is met de grootste zorgvuldigheid samengesteld. Wotex kan echter niet garanderen dat alle informatie op de Website te allen tijde juist en volledig is. Alle prijzen en overige informatie op de Website en in andere van Wotex afkomstige materialen zijn dan ook onder voorbehoud van kennelijke programmeer- en typefouten.
    • 4. Wotex kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor (kleur)afwijkingen ten gevolge van beeldschermkwaliteit.
  • Artikel 4. Totstandkoming Overeenkomst
    • 1. De Overeenkomst komt tot stand op het moment van aanvaarding door de Klant van het aanbod van Wotex en het voldoen aan de daarbij door Wotex gestelde voorwaarden.
    • 2. Indien Klant het aanbod via elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt Wotex onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet is bevestigd, heeft de Klant de mogelijkheid de Overeenkomst te ontbinden.
    • 3. Indien blijkt dat bij de aanvaarding of op andere wijze aangaan van de Overeenkomst door Klant onjuiste gegevens zijn verstrekt, heeft Wotex het recht om pas aan haar verplichting te voldoen nadat de juiste gegevens zijn ontvangen.
    • 4. Wotex kan zich binnen wettelijke kaders op de hoogte stellen of Klant aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, maar ook van alle feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de Overeenkomst. Indien Wotex op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de Overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd om gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden, zoals vooruitbetaling te verbinden.
  • Artikel 5. Registratie
    • 1. Om optimaal gebruik te maken van de Website, kan Klant zich registreren via het registratieformulier/ de account-aanmeldmogelijkheid op de Website.
    • 2. Tijdens de registratieprocedure kiest Klant een gebruikersnaam en wachtwoord waarmee hij na registratie kan inloggen op de Website. Klant is zelf verantwoordelijk voor het kiezen van een voldoende betrouwbaar wachtwoord.
    • 3. Klant dient zijn inloggegevens, zijn gebruikersnaam en wachtwoord strikt geheim te houden. Wotex is niet aansprakelijk voor misbruik van de inloggegevens en mag er steeds vanuit gaan dat een Klant die zich aanmeldt op de Website ook daadwerkelijk die Klant is. Al hetgeen gebeurt via het account van Klant, valt onder de verantwoordelijkheid en het risico van Klant.
    • 4. Indien Klant weet of vermoedt dat zijn inloggegevens in handen van onbevoegden zijn gekomen, dient hij zo spoedig mogelijk zijn wachtwoord te wijzigen en/of Wotex daarvan in kennis te stellen, zodat Wotex gepaste maatregelen kan nemen.
  • Artikel 6. Uitvoering Overeenkomst
    • 1. Zodra de bestelling door Wotex is ontvangen, stuurt Wotex de producten met inachtneming van het in lid 3 van dit Artikel gestelde zo spoedig mogelijk toe.
    • 2. Wotex is gerechtigd derden in te schakelen bij het uitvoeren van de verplichtingen die voortvloeien uit de Overeenkomst.
    • 3. Op de Website wordt duidelijk, tijdig voor het sluiten van de Overeenkomst omschreven op welke wijze levering zal plaatsvinden en binnen welke termijn de producten geleverd zullen worden. Indien geen levertermijn is overeengekomen of is vermeld, zullen producten in ieder geval binnen 30 dagen geleverd worden.
    • 4. Indien Wotex de producten niet binnen de overeengekomen termijn kan leveren, stelt zij Klant daarvan in kennis. Klant kan in dat geval akkoord gaan met een nieuwe leverdatum of hij krijgt de mogelijkheid om de Overeenkomst kosteloos te ontbinden.
    • 5. Wotex raadt Klant aan de geleverde producten te inspecteren en de daarbij gebleken gebreken binnen bekwame tijd, bij voorkeur schriftelijk, te melden. Zie nader het Artikel omtrent garantie en conformiteit.
    • 6. Zodra de te leveren producten op het opgegeven afleveradres zijn afgeleverd, gaat het risico, waar het deze producten betreft, over op Klant. Indien uitdrukkelijk anders is afgesproken, gaat het risico al eerder over op Klant. Als Klant besluit de producten af te halen, gaat het risico over bij overdracht van de producten.
    • 7. Wotex is gerechtigd een soortgelijk product van soortgelijke kwaliteit te leveren zoals het bestelde product, indien het bestelde niet meer leverbaar is. Klant is dan gerechtigd de Overeenkomst kosteloos te ontbinden en het product kosteloos te retourneren.
  • Artikel 7. Herroepingsrecht
    • 1. Dit artikel is slechts van toepassing op de Klant zijnde een natuurlijk persoon die niet handelt in de uitoefening van zijn beroep of bedrijf.
    • 2. Klant heeft het recht de op afstand gesloten Overeenkomst met Wotex binnen 14 dagen na ontvangst van het product, zonder opgave van redenen, kosteloos te ontbinden.
    • 3. De termijn gaat in op de dag nadat de Klant, of een vooraf door hem aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
  • als Klant in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop Klant, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen;
  • als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop Klant, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
  • bij Overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop Klant, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.
    • 4. Klant dient de retourkosten zelf te dragen, indien deze kosten hoger zijn dan het reguliere posttarief geeft Wotex een raming van deze kosten. De verzendkosten die door Klant zijn gemaakt bij de aankoop van het product worden niet begrepen onder de kosten voor het retourneren en blijven voor eigen rekening van Klant.
    • 5. Binnen de in lid 1 bedoelde herroepingstermijn zal Klant zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Klant zal de verpakking slechts openen en het product slechts gebruiken voor zover dit nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van producten na te gaan. Uitgangspunt hierbij is dat deze inspectie niet verder mag gaan dan dat Klant in een fysieke winkel zou kunnen.
    • 6. Klant is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in het vorige lid.
    • 7. Klant kan de Overeenkomst conform de in lid 1 van dit Artikel gestelde termijn ontbinden door het modelformulier voor herroeping (digitaal) te zenden aan Wotex, of op andere ondubbelzinnige wijze aan Wotex kenbaar te maken dat hij van de aankoop af ziet. Wotex bevestigt in geval van een digitale melding de ontvangst van die melding. Na ontbinding heeft Klant nog 14 dagen om het product terug te zenden. Het is ook mogelijk om binnen de in lid 1 van dit Artikel gestelde bedenktermijn het product direct terug te zenden, mits het modelformulier voor herroeping of andere ondubbelzinnige verklaring voor herroeping is bijgesloten.

      Producten kunnen geretourneerd worden naar:

      Wotex
      Gedempte Nieuwesloot 17
      1811KN, Alkmaar
    • 8. Reeds door Klant (vooruit) betaalde bedragen zullen zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding van de Overeenkomst worden terugbetaald aan Klant op dezelfde wijze als dat Klant de bestelling heeft betaald. Als Klant heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft Wotex de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen. Tenzij Wotex aanbiedt het product zelf af te halen, mag Wotex wachten met terugbetalen tot Wotex het product heeft ontvangen of tot Klant aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
    • 9. Op de Website wordt duidelijk, tijdig voor het sluiten van de Overeenkomst informatie over het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht en een eventuele gewenste procedure vermeld.
    • 10. Het herroepingsrecht geldt niet voor:
  • Producten die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de Klant;
  • Artikel 8. Betaling
    • 1. Klant dient betalingen aan Wotex volgens de in de bestelprocedure en eventueel op de Website aangegeven betaalmethoden te voldoen. Wotex is vrij in de keuze van het aanbieden van betaalmethoden en deze kunnen ook van tijd tot tijd wijzigen. In geval van betaling na levering kent Klant een betalingstermijn van 14 dagen ingaand op de dag na levering.
    • 2. Indien de Klant niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de Wotex is gewezen op de te late betaling en Wotex de Klant een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is Wotex gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot € 2.500,-; 10% over de daaropvolgende € 2.500,- en 5% over de volgende € 5.000,- met een minimum van € 40,-. Wotex kan ten voordele van Klant afwijken van genoemde bedragen en percentages.
  • Artikel 9. Garantie en conformiteit
    • 1. Dit artikel is slechts van toepassing indien er sprake is van een Klant die niet handelt in uitoefening van zijn beroep of bedrijf. Indien er door Wotex een aparte garantie op de producten wordt gegeven geldt, onverminderd het zojuist gestelde, dit voor alle type Klanten.
    • 2. Wotex staat er voor in dat de producten voldoen aan de Overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de Overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien specifiek overeengekomen, staat Wotex er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
    • 3. Een door Wotex, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de Klant op grond van de Overeenkomst al heeft en kan inroepen.
    • 4. Indien het afgeleverde product niet aan de Overeenkomst beantwoordt, dan dient Klant binnen een redelijke termijn nadat hij het gebrek heeft ontdekt Wotex daarvan in kennis te stellen.
    • 5. Indien Wotex de klacht gegrond acht, worden na overleg met Klant de relevante producten hersteld, vervangen of vergoed. De maximale vergoeding is, met inachtneming van het Artikel aangaande aansprakelijkheid gelijk aan de door Klant betaalde prijs over het product.
  • Artikel 10. Garantie bij zakelijke aankopen
    • 1. Wotex staat er voor in dat de producten voldoen aan de Overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de Overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien specifiek overeengekomen, staat Wotex er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik. Anders geldt dat het product geschikt is voor normaal gebruik.
    • 2. Indien het afgeleverde product bij aflevering niet aan de Overeenkomst beantwoordt, dan dient Klant binnen uiterlijk 7 dagen na levering Wotex daarvan in kennis stellen. Doet Klant dit niet, kan hij geen aanspraak meer maken op herstel, vervanging etc, indien het product defect geleverd is.
    • 3. Indien Wotex de klacht gegrond acht, worden na overleg met Klant de relevante producten hersteld, vervangen of (deels)vergoed.
  • Artikel 11. Klachtenprocedure
    • 1. Indien Klant een klacht heeft over een product (conform Artikel aangaande garantie en conformiteit) en/of over andere aspecten van de dienstverlening van Wotex, dan kan hij bij Wotex telefonisch, per e-mail of per post een klacht indienen. Zie de contactgegevens onder aan de Algemene Voorwaarden.
    • 2. Wotex geeft Klant zo spoedig mogelijk, maar in ieder geval binnen 5 dagen na ontvangst van de klacht, een reactie op zijn klacht. Indien het nog niet mogelijk is een inhoudelijke of definitieve reactie te geven, dan zal Wotex binnen 5 dagen na de ontvangst van de klacht, de klacht bevestigen en een indicatie geven van de termijn waarbinnen zij verwacht een inhoudelijke of definitieve reactie te geven op de klacht van Klant.
    • 3. Klant die niet handelt in de uitoefening van zijn beroep of bedrijf kan ook een klacht indienen via het Europese geschillenbeslechtingsplatform, te bereiken via http://ec.europa.eu/odr/.
  • Artikel 12. Aansprakelijkheid
    • 1. Dit Artikel is slechts van toepassing indien Klant een natuurlijke persoon of rechtspersoon is die handelt in de uitoefening van zijn beroep of bedrijf.
    • 2. De totale aansprakelijkheid van Wotex jegens Klant wegens toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de Overeenkomst is beperkt tot vergoeding van maximaal het bedrag van de voor die Overeenkomst bedongen prijs (inclusief btw).
    • 3. Aansprakelijkheid van Wotex jegens Klant voor indirecte schade, daaronder in ieder geval - maar uitdrukkelijk niet uitsluitend - begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen, verlies van gegevens en schade door bedrijfsstagnatie, is uitgesloten.
    • 4. Buiten de in de vorige twee leden van dit Artikel genoemde gevallen rust op Wotex jegens Klant geen enkele aansprakelijkheid voor schadevergoeding, ongeacht de grond waarop een actie tot schadevergoeding zou worden gebaseerd. De in dit Artikel genoemde beperkingen komen echter te vervallen indien en voor zover schade het gevolg is van opzet of grove schuld van Wotex.
    • 5. De aansprakelijkheid van Wotex jegens Klant wegens toerekenbare tekortkoming in de nakoming van een Overeenkomst ontstaat slechts indien Klant Wotex onverwijld en deugdelijk schriftelijk ingebreke stelt, stellende daarbij een redelijke termijn ter zuivering van de tekortkoming, en Wotex ook na die termijn in de nakoming van haar verplichtingen tekort blijft schieten. De ingebrekestelling dient een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming te bevatten, zodat Wotex in staat is adequaat te reageren.
    • 6. Voorwaarde voor het ontstaan van enig recht op schadevergoeding is steeds dat de Klant de schade zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen, na het ontstaan daarvan schriftelijk bij Wotex meldt.
    • 7. In geval van overmacht is Wotex niet gehouden tot vergoeding van enige daardoor bij Klant ontstane schade.
  • Artikel 13. Eigendomsvoorbehoud Zakelijke Aankopen
    • 1. Alle geleverde goederen blijven het eigendom van Wotex totdat alle vorderingen die Wotex op Zakelijke Klant heeft (inclusief eventuele daarmee verband houdende (incasso)kosten en rente) volledig zijn betaald.
    • 2. Zakelijke Klant is vóór bedoelde eigendomsovergang niet bevoegd deze zaken, anders dan overeenkomstig zijn normale bedrijf en de normale bestemming van de zaken, te verkopen, af te leveren of anderszins te vervreemden. Daarnaast is het Zakelijke Klant niet toegestaan om deze zaken te verpanden of aan derden enig ander recht daarop te verlenen zolang de eigendom van deze zaken niet op Zakelijke Klant is overgegaan.
    • 3. Zakelijke Klant is verplicht de zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn afgeleverd zorgvuldig en als herkenbaar eigendom van Wotex te bewaren.
    • 4. Wotex is gerechtigd de zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn afgeleverd en nog bij de koper aanwezig zijn, terug te nemen indien Zakelijke Klant niet voor tijdige betaling van de facturen zorgdraagt of in betalingsmoeilijkheden verkeert of dreigt te gaan verkeren.
    • 5. Zakelijke Klant zal Wotex te allen tijde vrije toegang verlenen tot zijn zaken ter inspectie ervan en/of ter uitoefening van de rechten van Wotex.
  • Artikel 14. Persoonsgegevens
    • 1. Wotex verwerkt de persoonsgegevens van Klant conform privacy statement. Deze is hier te vinden: https://www.wotexmeubelstoffen.nl/privacy-verklaring-persoonsgegevens-avg.html
  • Artikel 15. Slotbepalingen
    • 1. Op de Overeenkomst is Nederlands recht van toepassing.
    • 2. Voor zover door regels van dwingend recht niet anders wordt voorgeschreven, zullen alle geschillen die mochten ontstaan naar aanleiding van de Overeenkomst worden voorgelegd aan de bevoegde Nederlandse rechter in het arrondissement waar Wotex gevestigd is.
    • 3. Indien een bepaling in deze Algemene Voorwaarden nietig blijkt te zijn, tast dit niet de geldigheid van de gehele Algemene Voorwaarden aan. Partijen zullen in dat geval ter vervanging (een) nieuwe bepaling(en) vaststellen, waarmee zoveel als rechtens mogelijk is aan de bedoeling van de oorspronkelijke bepaling gestalte wordt gegeven.
    • 4. Onder "schriftelijk" wordt in deze Algemene Voorwaarden ook communicatie per e-mail en fax verstaan, mits de identiteit van de afzender en de integriteit van de e-mail voldoende vaststaat.

Contactgegevens

Mocht u na het lezen van deze Algemene Voorwaarden vragen, klachten of opmerkingen hebben, neem dan gerust schriftelijk of per e-mail contact met ons op.

Wotex
Gedempte Nieuwesloot 17
1811KN, Alkmaar

Telefoon: 0725114734
E-mail: info@wotexalkmaar.nl

KvK-nummer: 37023748
Btw-nummer: NL002462746B01

 

Wij maken gebruik van cookies om onze website te verbeteren, om het verkeer op de website te analyseren, om de website naar behoren te laten werken en voor de koppeling met social media. Door op Ja te klikken, geef je toestemming voor het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- en cookieverklaring.